[cat] Durant aquest estudi s’ha realitzat un anàlisi qualitatiu sobre la implicació de la
família en els centres educatius, concretament de les famílies d’aquells
alumnes que estan cursant primer d’ESO i primer de Batxillerat en el centre IES
Felanitx. La mostra estudiada, a través d’un qüestionari, està formada per 212
estudiants i les seves respectives famílies; a més s’ha realitzat una entrevista a
cada un dels tutors implicats. Una vegada realitzat l’anàlisi dels resultats, es
poden observar diferències entre la implicació de les famílies dels alumnes de
primer ESO i els de primer de Batxillerat. Per acabar, es fan algunes propostes
de millora per augmentar la implicació de les famílies al centre.
[eng] The purpose of this study was to perfom a qualitative analysis on the
involvement of families in education centers, specifically the families of the
students who are attending 1st of ESO and 1st of Batxillerat in the IES Felanitx
High School. The sample, studied using a questionnaire, consists of 212
students and their families; also it has been made an interview at the teachers
involved. When the analysis was done, we can observe differences between the
involvement of the students' families of 1st ESO students and those of 1st
Batxillerat students. Finally, some suggestions are made for improve the
involvement of families in the center.