[cat] El present treball és la resposta a una qüestió plantejada durant el període de
pràctiques: per què el mòdul de FOL provoca un sentiment de frustració i
desmotivació tan generalitzat? En aquest sentit, s’introdueix un nou
enfocament cap el procés d’ensenyament – aprenentatge que combina els
mètodes coneguts com flipped classroom i aprenentatge col·laboratiu.
D’aquesta forma es permet treure de l’aula els continguts teòrics mitjançant la
visualització de vídeos dissenyats per el professor, xerrades, etc., aprofitant
així les hores de classe per a millorar el suport del professor cap als seus
alumnes i aconseguint un paper actiu dels mateixos.
[eng] This work is the answer to a question that came out during the training period:
why the FOL module causes a feeling of frustration and desmotivation so
generalized? In this way, we introducing a new approach to the teaching and
learning process that combines the methods known as flipped classroom and
collaborative learning. It allows to bring out of the classroom the theory contents
through the viewing of videos designed by the teacher, talks, etc. Allowing to
take advantage of the class time to improve the support of the teacher to his
students and making an active paper of them.