dc.contributor |
Tur Ferrer, Gemma |
|
dc.contributor.author |
Tena García, David
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-15T09:04:03Z |
|
dc.date.available |
2018-06-15T09:04:03Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-15 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147057 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Dins d’un marc de canvi de paradigma educatiu cap a un model de sistema
educatiu inclusiu, les estratègies educatives han anat evolucionant. El que
s’acepta avui dia és un model mixt de tècniques que treballen continguts i
competències de cara a la compresió i resolució de problemes vinculats amb el
món actual. El treball cooperatiu és una de les técniques més efectives i està
directament relacionat amb el treball en xarxa, la qual cosa enllaça amb la
manera en que avui dia ens relacionem quotidianament a través de les TIC. En
particular, eL recurs digital ‘wiki’, per la seva estructura i funcionament, apareix
com la ferramenta digital que permet als alumnes treballar cooperativament
accedint, organitzant i interpretant informació i continguts. Aquest treball ofereix
una experiència de treball cooperatiu amb alumnes de biologia i geologia de
quart de la ESO enriquit amb el recurs web “wiki” com a eina estructuradora del
procés d’ensenyament - aprenentatge. Els alumnes varen valorar notablement
l'experiència sencera i varen puntuar molt alt la possibilitat de tornar a utilitzar
aquest tipus d'experiència. El que més varen valorar va ser l'activitat de treball
en equip, seguida de l'activitat d'autoavaluació i coavaluació i del rol del
professor al llarg de les sessions. A més a més, varen mostrar una significativa
capacitat de reflexió i avaluació del seu propi procés d’aprenentatge.
L'experiència realitzada mostra que una proposta didàctica basada en el treball
cooperatiu i enriquida amb una wiki connecta amb els alumnes, els motiva, els
fa més participatius i aconsegueix qualificacions semblants a la mitajana de les
qualificacions dels alumnes en avaluacions anteriors. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
5 - Ciències pures i naturals |
ca |
dc.subject |
55 - Geologia. Meteorologia |
ca |
dc.subject |
57 - Biologia |
ca |
dc.subject.other |
Educació inclusiva |
ca |
dc.subject.other |
Treball cooperatiu |
ca |
dc.subject.other |
TIC |
ca |
dc.subject.other |
Wiki |
ca |
dc.subject.other |
Investigació basada en disseny |
ca |
dc.title |
El treball cooperatiu enriquit amb wiki: una activitat amb alumnes d’Educació Secundària |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-05-22T09:05:34Z |
|