[cat] Sent els autònoms i les petites i mitjanes empreses (PIME) el motor de
l’economia espanyola (Dirección General de Industria y de la Pequeña y
Mediana Empresa, 2017) i l’educació per a l’emprenedoria una de les peces
principals del seu engranatge (Comisión Europea, 2002), sorgeix l’interès
d’analitzar en aquest treball el grau de promoció real de l’esperit emprenedor a
l’etapa escolar mitjançant els projectes de miniempreses. El propòsit d’aquesta
diagnosi és esbrinar les raons principals del baix nombre de miniempreses
escolars dels centres públics de secundària de Menorca. Per aconseguir-ho
s’ha estudiat quin és el grau de coneixement i opinió quant a l’educació per a
l’emprenedoria, quin és el nombre i transcendència de les iniciatives existents,
quins són els obstacles amb els quals s’enfronten per a la promoció de l’esperit
emprenedor, s’han reconegut bones pràctiques per a la seva adopció i per últim
s’han fet algunes propostes.
Per assolir els objectius d’aquest treball d’investigació s’han realitzat visites als
centre i entrevistes personals amb els directors dels set centres de Menorca,
complementant-les amb una enquesta en línia destinada a professors amb
experiència docent en relació a projectes de miniempreses escolars. De forma
puntual, també s’ha participat d’una de les xerrades de presentació ofertes pel
programa ICAPE a Menorca.
[eng] Being self-employed and SMEs, small and medium enterprises, the engine of
the Spanish economy (Dirección General de Industria y de la Pequeña y
Mediana Empresa, 2017) and entrepreneurship education one of the main parts
of this machinery (Comisión Europea, 2002), comes the interest to analyse
through this essay the degree of real promotion of the entrepreneurship spirit at
school stage through mini-enterprise projects. The purpose of this diagnosis is
to find out the main reasons for the low number of mini-enterprises initiatives in
Menorca’s public secondary schools. To achieve this it has been studied the
degree of knowledge and opinion about entrepreneurship education, what is the
number and transcendence of the existing initiatives, what are the obstacles to
the promotion of the entrepreneurship spirit, good practices has ben also
identified and finally some proposals have been made.
To achieve the objectives of this research school visits and interviews with the
directors of the seven Menorca’s schools were conducted, complementing them
with an online survey intended for experienced teachers organizing minienterprise’s
school projects, and having also attended to one of the conferences
offered by the ICAPE program in Menorca.