[cat] Al present TFM es pretén fer una investigació que aprofundeixi en la idoneïtat
de la inclusió d’un nou rol professional a dins dels centres educatius de
secundària: els educadors i educadores socials, (E.S. a partir d’ara).
La forma en que es recercarà la informació serà diversa. No només es
realitzarà un recerca bibliogràfica basada en llibres, si no que els articles,
ponències sobre el tema, l’estudi de bones pràctiques, tindran un gran
protagonisme. La justificació d’aquesta postura és la següent: la temàtica és
molt actual, la majoria de la documentació existent sobre el tema té aquest
format més immediat, i tot i que existeix, encara falta un volum important de
bibliografia en format llibre que parli de la inclusió de l’E.S. als Instituts.
Una altra font d’informació que s’utilitzarà serà la entrevista. Parlar amb
persones que tenen coses a dir respecte al tema, per donar una visió reial de la
situació. Tant persones que han pogut participar d’experiències, anomenades
Bones Pràctiques, com professionals en actiu de centres educatius: directors
d’I.E.S., orientadors, educadors socials, professorat amb diferents perfils,...Es
planteja la metodologia de l’entrevista des del començament, doncs la
fotografia actual que es pretén amb aquest TFM passa per aquests
protagonistes, sabent que en cap moment es planteja una mostra
representativa a nivell estadístic, donant-li a aquestes entrevistes un pes
qualitatiu, de conversa, de reflexió, de construcció de posicionament envers les
qüestions que es planteja el treball.