dc.contributor |
Bonet Florit, Jaume |
|
dc.contributor.author |
Coll Clopés, Gerard
|
|
dc.date |
2017 |
|
dc.date.accessioned |
2018-06-18T07:10:38Z |
|
dc.date.issued |
2018-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/147088 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La formació professional a l'illa de Menorca no ha patit grans canvis tot i
les reformes educatives que s'han produït en el sistema educatiu espanyol els
últims anys. A través d'aquesta investigació s'ha intentat analitzar quina ha
estat la transformació que van patir els diferents centres de secundària amb la
instauració de la formació professional a partir de la LOGSE a principis dels
anys 90. Amb aquesta reconversió, els centres van incorporar l'ESO i l'educació
bàsica es va elevar fins als 16 anys, fet que va provocar un canvi quant a la
tipologia d'alumnat que accedia a la formació professional i va flexibilitzar la
progressió dintre del sistema educatiu, fet que es fa encara més evident
sobretot en els nivells inferiors.
D'altra banda, aquests canvis van venir acompanyats d'un procés que tenia
com a objectiu, dignificar uns estudis molt menyspreats fins al moment i,
d'aquesta manera, es deixessin de veure com un element diferenciador.
Pel que fa a l'oferta formativa, aquesta no ha variat gaire des dels seus inicis,
tot i els constants avenços tecnològics i els diferents canvis en els principals
sectors productius de l'illa. Per tant, s'ha analitzat si l'oferta actual de grau mitjà
i superior s'ajusta o no a les necessitats d'un mercat laboral cada cop més
canviant i exigent.
Com a resultat d'aquest estudi s'han realitzat un seguit de propostes, dirigides a
millorar l'estat de l’FP a l'illa de Menorca. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Vocational training on the island of Menorca has not undergone major
changes despite education reforms that have occurred in the Spanish
educational system the last few years. Through this research has attempted to
analyse what has been the transformation that suffered different secondary
schools on the island with the establishment of vocational training from early
nineties with the law “LOGSE”. With this restructuring, the centers incorporated
ESO (compulsory secondary education), and basic education was raised to 16
years. A fact that you caused a change in the type of students who accessed
vocational training and made more flexible the progress within the educational
system, which is still more evident especially in the lower levels.
On the other hand, these changes came accompanied by a process which had
as a goal, dignify a very despised study so far, and in this way left to see as a
differentiator. With regard to the training offer, this has not changed much since
its inception, all and constant advances in technology and the different changes
in the main productive sectors of the island.
It was before if the current offer of medium and top grade is adjusted or not to
the needs of an increasingly demanding and changing labour market.
As result of this study there have been realized a series of proposals aimed at
improving the State of the FP on the island of Menorca. |
|
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
377 - Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Formació professional |
ca |
dc.subject.other |
Evolució |
ca |
dc.subject.other |
Educació |
ca |
dc.subject.other |
Mercat laboral |
ca |
dc.subject.other |
Lleis d’educació |
ca |
dc.title |
Evolució i Adequació de la Formació Professional a l’illa de Menorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.date.updated |
2018-05-22T09:06:22Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|