[cat] Actualment és difícil concebre l’assignatura de Tecnologia, i probablement la
majoria de les matèries, sense fer ús de Tecnologies de la Informació i
Comunicació, sobretot per la motivació que desperten en l’alumnat i per les
possibilitats què ofereixen al docent. A mesura que els projectes iniciats per
integrar dins el món educatiu les Tecnologies de la Informació i Comunicació
proporcionen resultats, sorgeixen nombroses reflexions al respecte pel que fa
al grau d’integració que les TIC adquireixen en els currículums escolars i l’ús
que el professorat fa de les mateixes a l’hora d’elaborar estratègies didàctiques
amb les quals fomentar la seva utilització a les aules.
S’ha de concebre aquest ús com una manera de captar l’atenció de l’alumnat i
així millorar el rendiment i la motivació de la classe però, tenint en compte que
l’alumnat present a les aules prové de la denominada “generació tecnològica”:
fins a quin punt les TIC incideixen en la motivació de l’alumnat? es fa un bon ús
de les TIC per part del professorat per a fomentar aquesta motivació i
augmentar el rendiment acadèmic?
El que es pretén amb la realització d’aquest treball és determinar si aquesta
motivació i possible rendiment acadèmic es veuen influenciats o si varien en
funció de la metodologia d’ensenyament mitjançant l’ús de les TIC per tal de
establir unes pautes d’ús d’aquesta tecnologia.