[cat] El present treball té com a finalitat la creació d’un programa per tal de tenir una
millor predisposició dels alumnes cap al propi benestar emocional i l’avanç en
el rendiment i l’interès acadèmic, així com també a les demandes de la societat,
posant-ho en pràctica des de la tutoria a l’Educació Secundària Obligatòria
(ESO) mitjançant activitats de treball cooperatiu.
En la proposta d’activitats es recorre a l’Aprenentatge Cooperatiu (AC) com a
estratègia metodològica, ja que ofereix un seguit de guanys respecte a
l’aplicació en sí mateixa però, també cap a la inclusió, la convivència, la
prevenció de l’absentisme i des de les neurociències, ja que beneficia a la
memòria, la motivació i en definitiva al benestar emocional, sent per això
important el plaer de la recompensa en els adolescents i les emocions.
El programa consta de 80 sessions a dividir entre els quatre cursos de l’ESO i a
la vegada, de 12 sessions destinades a les famílies dels alumnes (a repartir
entre els quatre cursos). Igualment, s’inclouen els qüestionaris per avaluar
l’eficàcia del programa, així com també al tutor i l’orientador que són els
responsables, cadascun amb les seves funcions, de dur-lo a terme.