[cat] D’una banda, el present treball recull una investigació desenvolupada en el
marc d’un IES contextualitzat en el mòdul formatiu de FOL, amb la hipòtesi de
partida de la manca de metodologies innovadores en la impartició del mòdul i
com la predominança de la lliçó magistral com a estratègia didáctica, no
afavoreix la motivació ni la participació de l’alumnat. D’acord amb els resultats
de la investigació desenvolupada, aquest treball analitza la relació entre la
motivació i l’ús de metodologies innovadores, amb la finalitat d’optimitzar la
motivació i el conseqüent aprenentatge dels alumnes.
De l’altra banda, per aconseguir aquest objectiu s’ha elaborat una proposta
d’innovació metodològica, basada en la utilització d’una varietat d’estratègies i
activitats didàctiques que vagin més enllà de l’escolta passiva i la memorització
de continguts. L’estudi s’ha centrat amb el grup d’alumnes de 1r curs del Cicle
Formatiu de Grau Mitjà de l’IES ses Estacions de Palma, amb el propòsit de
què es faci extensiva a altres grups i nivells.