[cat] Aquest treball té com a objectiu reflexionar sobre quina opinió tenen els docents
respecte als alumnes amb altes capacitats intel·lectuals als estudis de formació
professional, sensibilitzar de la realitat d’aquest col·lectiu i suggerir metodologies
flexibles dins l’aula, que permetin un treball autònom, d’investigació, creatiu i
motivador. Amb caràcter previ, hem analitzat què són les altes capacitats
intel·lectuals i quina realitat viuen aquests alumnes a les aules, quant al grau
d’identificació, mites i falses creences i quines eines educatives se’ls pot d’oferir
per tal que els seus talents es puguin desenvolupar.
[eng] The aim of this paper is to reflect on the teachers’ opinion regarding intellectually
gifted students in vocational training, to raise awareness of their reality, and to
suggest flexible methodologies in the classroom allowing a self-sufficient,
research-oriented, creative and challenging work. First of all, the questions of
who are gifted students and what is the reality they face in the classroom -in terms
of degree of identification, myths and false beliefs, and tools to be offered in order
to develop their talents- have been analysed.