[cat] L’objectiu del treball és conèixer la situació actual de la prevenció/intervenció
en les Dificultats Específiques d’Aprenentatge (d’ara endavant DEA),
concretament, de les de Lectura (DEAL) –també anomenada dislèxia- des del
model de Resposta a la Intervenció (RtI). A través de la recerca i l’anàlisi
documental, realitzarem una descripció dels diferents programes implementats
basats en la investigació i les evidències científiques, tant a l’àmbit
internacional com nacional. A més a més, realitzarem una proposta
d’implementació d’un programa de prevenció/intervenció des del model de RtI
basat en els estàndards d’evidència per tal que, en un futur, pugui ser aplicat a
les Illes Balears.
[eng] The primary aim of this study is to know the current situation of prevention/
intervention in Specific Learning Difficulties (hereinafter SpLDs), specifically, of
Reading (SpRLDs) –also called dyslexia- from the Response to Intervention
model (RtI). Through the research and documental analysis, we will describe
international and national implemented programs based on research and
scientific evidence. In addition, we will create a proposal program of
prevention/intervention from RtI model based in the standards of evidence so
that in the future, may be applied to the Balearic Islands.