L'aprenentatge significatiu en un entorn de future classroom lab a l'àmbit de disseny i construcció d'edificis

Show simple item record

dc.contributor Torrens Caldentey, Gabriel
dc.contributor.author Calafat Mesquida, Maties Eduard
dc.date 2017
dc.date.accessioned 2018-06-19T12:05:36Z
dc.date.issued 2018-06-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/147175
dc.description.abstract [cat] En aquest TFM es proposa un nou enfocament didàctic dirigit als alumnes del cicle formatiu de grau superior de Projectes d’Edificació, on l’objectiu és assolir diferents competències professionals. És a dir, el conjunt de capacitats necessàries per a exercir el rol que assumirà l’alumne i futur professional, en el mercat laboral. El mòdul professional seleccionat en aquest cas serà el de Disseny i Construcció d’Edificis. Dins el món de l’educació, sembla evident considerar l’aprenentatge dels alumnes com el centre d’interès més rellevant dins el procés educatiu. Aquesta evidència provoca la necessitat de prioritzar el procés d’aprenentatge de l’alumne. Així doncs, conèixer com aprèn l’alumne és determinant perquè aquest vulgui aprendre i pugui aprendre. Per tant, és necessari ensenyar de manera connectada i relacionada. La teoria de l’aprenentatge d’Ausubel es fonamenta en l’aprenentatge significatiu. Segons aquest autor, aquesta és la millor explicació a la construcció del coneixement, a través de la qual els humans aprenem quan relacionem els conceptes, quan connectem informació rellevant per a l’estructura cognoscitiva de manera relacionada i coherent. Aquest TFM planteja una proposta didàctica on es creï un entorn dinàmic per dur a la pràctica aquesta teoria. Aquí és on té cabuda L'Aula del Futur (FCL Future Classroom Lab en anglès), una nova proposta metodològica i organitzativa que pretén donar resposta a les necessitats que els alumnes d’avui demanden. Aquest TFM també pretén tenir en compte les singularitats de l’alumnat a què ens dirigim en aquest cas. L’Aula del Futur neix el 2012 del consorci de Ministeris d'Educació europeus amb l'objectiu de mostrar una aula dissenyada de manera que promogui un canvi metodològic en la forma d'ensenyar i aprendre, alhora que integri les TIC de manera pedagògica. L'aula està organitzada en 5 espais i una aula interactiva. A cada zona es promou un tipus de procés d'ensenyament-aprenentatge en què l'alumne sempre és el protagonista. Les zones s’anomenen: "Fer recerca", "Intercanviar", "Crear", "Interactuar", "Desenvolupar" i "Presentar". Cadascuna d'elles està dotada amb la tecnologia necessària per facilitar aquests processos. Es promou el canvi metodològic fomentant un aprenentatge actiu, on la tecnologia adquireix un paper fonamental en el procés educatiu. Aquesta proposta didàctica pretén d’una banda desenvolupar una actitud vital que acompanyi la persona durant tota la vida de manera autònoma, crítica i creativa per assolir una plena integració en una societat canviant i per al desenvolupament personal i professional. L’alumne haurà de ser capaç de trobar, seleccionar i autoavaluar nova informació per donar resposta als problemes que se li presentin. Es veurà també com aquesta proposta afecta de manera substancial a l’automotivació per esdevenir un bon professional. Finalment, també pretén donar eines i idees per al nou model de professorat, com a acompanyant del procés educatiu, que redissenya els recursos i espais que té al seu abast. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights all rights reserved
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 62 - Enginyeria. Tecnologia ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Treball cooperatiu ca
dc.subject.other TIC ca
dc.subject.other Motivació ca
dc.subject.other Aprenentatge actiu ca
dc.title L'aprenentatge significatiu en un entorn de future classroom lab a l'àmbit de disseny i construcció d'edificis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-05-30T12:03:23Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics