[cat] La creativitat hauria de formar part de la vida quotidiana i professional
d’alumnes i docents, ja que és un factor indispensable per al desenvolupament
personal i l’autorealització. La creativitat és altament motivadora i la motivació
és un factor clau perquè es doni un aprenentatge significatiu.
Per altra banda, la creativitat com a demanda social i educativa és una realitat.
El món laboral demana professionals amb uns coneixements i habilitats, però
sobretot amb unes actituds que els permetin adaptar-se a les situacions
canviants i entre aquestes podríem destacar la creativitat, l’autonomia, la
flexibilitat o el treball en equip. Podríem dir que l’ensenyament-aprenentatge de
la creativitat és una necessitat i per tant hauria d’estar present als currículums
de tots els ensenyaments obligatoris i postobligatoris.
Com veurem, diversos autors asseguren que la base de la creativitat és un
coneixement expert d’un àmbit concret i que per aquest motiu requereix
ensenyar-se, aprendre’s i desenvolupar-se en un context específic. El present
treball proposa incloure la creativitat al currículum del cicle formatiu de grau
mitjà corresponent al títol de tècnic en Cuina i Gastronomia. A través d’una
unitat didàctica transversal dins el mòdul de Tècniques de Cuina. Es pretén
desenvolupar la creativitat dels alumnes, augmentant la motivació envers
l’assignatura, afermant i ampliant els continguts, procediments i actituds que es
recullen al currículum del mòdul i aconseguint un aprenentatge més significatiu.