[cat] El treball que he fet ha estat sobre el GeoGebra i les seves aplicacions en l’educació secundària. Investigant el programa he pogut comprovar que és una eina matemàtica molt potent, amb multitud d’opcions, configuracions i accions possibles. A més, tot i ser un programa molt complex, és molt fàcil d’usar, prou senzill per tal de que un alumne de primer d’ESO o un alumne amb dificultats el pugui usar fent el bàsic. Això ens ajudarà per tal d’introduir-ne el seu ús dins l’aula i que tot tipus d’alumnat puguin usar el programa sense quasi cap dificultat.
Mirant el currículum de Matemàtiques d’ESO he observat que podem treballar molts dels objectius i continguts en tots el cursos. L’únic que no es podrà aplicar tant amb el programa seran els criteris d’avaluació. El GeoGebra ens podrà ajudar moltíssim per explicar els conceptes de geometria del primer i segon curs, ja que aquí es treballa la geometria bàsica i en dues dimensions, i a partir del tercer curs ja es treballa la tercera dimensió. També ens ajudaria molt per treballar la part d’àlgebra del tercer i quart curs. A part d’aquests dos blocs, aquest programa pot tenir importància per treballar els blocs de funcions i gràfics i d’estadística i probabilitat, encara que aquest darrer serà difícil d’aplicar.
En Batxillerat ja serà més complicat de treballar amb el GeoGebra a causa de la necessitat de no perdré molt de temps per explicar els conceptes, ja que s’han d’explicar tots els que apareixen al currículum a per la Selectivitat; encara que sí que es podrà utilitzar en alguns moments puntuals per fer més entenedors segons quins conceptes, tant a la modalitat de Ciències Socials i Humanitats com al Científic i Tecnològic.
També m’he mirat els currículums de Física, Tecnologia i Plàstica per si es podia utilitzar el GeoGebra en aquestes assignatures. A Plàstica i a Física es podria emprar però de forma molt puntual i per treballar molts pocs conceptes. En canvi, a l’assignatura de Tecnologia sí que podria ser utilitzat més a l’hora de dibuixar vistes o dissenyar objectes.