[cat] Els estudiants espanyols aprenen durant la seva etapa escolar aprenen les
propietats dels minerals però en canvi, no saben quina és la diferència entre un
depòsit i un compte corrent. Durant les seves vides tan sols una minoria traurà
suc als seus coneixements sobre els minerals i, en canvi, tots tindran que
prendre decisions relacionades amb els seus estalvis. Són diversos els estudis
que demostren aquesta baixa cultura financera de la població espanyola. És
urgent fomentar coneixements bàsics financers entre la població, ja que les
seves decisions d’inversió cobren cada vegada més importància en una
economia en crisi que ens els últims anys ha causat desastroses
conseqüències a la seva societat. La baixa cultura financera a un país on
gairebé la totalitat dels productes financers es venen en entitats bancàries,
esdevé una combinació explosiva. La inclusió d’una assignatura de caire
financer dins el currículum de l’educació secundària obligatòria ajudaria en gran
mesura a solucionar aquesta greu problemàtica.
[eng] Spanish students learn the properties of minerals, but they don’t know what
is the difference between a deposit and a checking account. During their lives
only a minority of them will use their mineral knowledge, however, everyone will
have to take decisions about their savings. Many studies show the low financial
culture of the Spanish people. It’s urgent to promote a basic knowledge among
population whose investment decisions are becoming increasingly in a down
economy that has caused disastrous consequences in the country. The low
financial culture in a country where over 90% of financial products are sold in
banking networks is, for many people, an explosive combination. The inclusion
of a financial subject in the curriculum of compulsory secondary education can
help much to solve this problem.