[cat] Aquest Treball de Fi de Màster té com a objectiu principal analitzar i
presentar tota un sèrie de propostes, principalment dues, que poden conduir a
una millora en la competència lèxica en Llengua Anglesa. S’intentarà donar a
conèixer nous mètodes per a que els joves se sentin segurs a l’hora d’aprendre
i adquirir el vocabulari en una nova llengua que no és la seva.
Primerament s’analitzarà de manera exhaustiva tot allò que gira entorn de la
competència lèxica, veurem el que diversos autors de renom poden opinar al
respecte i, a més, que se’n diu al Currículum de les Illes Balears.
Seguidament, recollida tota la teoria, es farà un treball de camp per a veure
amb dades reals les dinàmiques i les metodologies que usen els professors de
Llengua Anglesa del Col·legi Sant Francesc de Palma just a l’hora de practicar
el vocabulari en anglès. I, en darrer terme, apareixerà la meva proposta de
millora. Les pàgines web (o aplicacions mòbils) Duolingo i Babbel no poden
quedar a un trist segon pla. En aquestes línies veurem com aquestes poden
aportar un canvi positiu a l’aprenentatge i adquisició de l’anglès al diversos
centres de les Illes.
[eng] This End of Master paper aims to analyze and show a series of proposals,
concretely two, that could guide students to improve lexical competence in
English. The attempt will be made to know new methods so that young learners
feel confident while learning and acquiring new vocabulary in other languages.
Firstly, it will be thoroughly analyzed everything regarding the topic of lexical
competence, we will study what known authors have to say about this; and,
also, what is said in the Balearic Curriculum.
Consecutively, all theory considered, it will be planned a field research just
to know the methodologies and dynamic phases of Sant Francesc de Palma
English teachers while practising vocabulary aspects. And, finally, here is my
suggestion of improvement. The websites (even mobile apps) Duolingo and
Babbel cannot run in the background. Following these lines, we will be aware of
the positive effects that both may provide while learning and acquiring English
through various schools on the Islands.