[cat] La poesia és un dels gèneres menys consumits pels lectors —i aquest fet
s’accentua encara més en el cas de la literatura catalana— i, malauradament,
sol agradar ben poc als alumnes. Però, per què?
En aquest estudi s’ha reflexionat sobre el paper de la poesia no només a
les aules sinó a la societat actual. També s’ha fet un breu recorregut per
l’ensenyament del gènere poètic, els principals obstacles amb què ens trobam
per assolir l’educació literària —i poètica— i, alhora, s’han fet suggeriments per
introduir la poesia a les aules d’una manera engrescadora, tot partint de les
aportacions més significatives dels experts en aquesta qüestió.
Finalment, i aquesta és la part més rellevant del present treball, s’han
proposat nombrosos recursos per gaudir de la poesia catalana a les aules. Per
tal que les propostes arribin a totes les persones que hi estiguin interessades,
s’ha elaborat un blog titulat «Aula poètica. Recursos per gaudir de la poesia
catalana a les aules» (https://aulapoetica.wordpress.com/), on es poden
descarregar totes les activitats i materials elaborats i recollits en aquest estudi.
Les propostes s’han dividit en els següents apartats: 1) poesia, lectura i oralitat,
2) poesia i creació, 3) poesia i jocs, 4) poesia i TIC, 5) poesia i currículum, 6)
poesia i altres arts, 7) projectes i itineraris i 8) seqüències didàctiques