Gamificació com a metodologia didàctica per l’assignatura de Física i Química al 4t curs de l’ESO

Show simple item record

dc.contributor Massanet Amer, Jerónimo
dc.contributor.author Moranta Pizà, María del Rosario
dc.date 2018
dc.date.accessioned 2019-09-24T08:06:54Z
dc.date.available 2019-09-24T08:06:54Z
dc.date.issued 2018-07-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/149941
dc.description.abstract [cat] En els darrers anys, la gamificació o l’aprenentatge per joc, ha agafat popularitat com a metodologia innovadora, establint-se com una alternativa a la metodologia més clàssica. Aquest mètode educatiu afavoreix la implicació i la motivació de l’alumnat en el procés d’aprenentatge. També té connotacions positives quant a consolidar habilitats socials, reforçar el treball cooperatiu o generar un bon clima d’aula. Però també planteja alguns inconvenients, com la formació del professorat per desenvolupar aquesta metodologia, la necessitat d’utilitzar recursos digitals amb els quals els docents poden no estar familiaritzats, la dificultat d’impartir certs continguts des de l’enfocament de la gamificació o si hi ha risc de fomentar excessivament la competitivitat entre els alumnes. Aquest Treball de Fi de Màster pretén aprofundir en aquests aspectes i en altres sobre l’ús del joc com eina en el procés d’ensenyament-aprenentatge a l’àmbit de les ciències. Es fa una revisió bibliogràfica del tema, per cercar les implicacions pedagògiques del joc, l’origen de la gamificació com metodologia educativa, i els beneficis i inconvenients que té aquesta pels alumnes. També es fa una recerca de les eines o plataformes digitals disponibles per dissenyar material didàctic en forma de joc educatiu, com les aplicacions tipus Kahoot, ClassDojo o Makebadges. Aquest marc teòric sobre la gamificació serveix de base per plantejar una proposta educativa, anomenada “El viatge de l’Alquimista”, la qual està enfocada a l’aplicació d’aquesta metodologia d’aprenentatge a l’assignatura de Física i Química al 4t curs de l’Educació Secundària Obligatòria. També es presenten com a part de la proposta, una sèrie de jocs didàctics per facilitar l’assimilació dels continguts de formulació i nomenclatura orgànica. L’objectiu és millorar l’aprenentatge de l’alumnat, mitjançat un procés d’ensenyament en un entorn lúdic que sigui més interessant per ells, fet que es pot traduir en una assimilació més significativa d’aquests continguts. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 544 - Química física ca
dc.subject.other Gamificació ca
dc.subject.other Jocs didàctics ca
dc.subject.other Ensenyament lúdic ca
dc.subject.other Física i Química ca
dc.subject.other Formulació ca
dc.subject.other Nomenclatura orgànica ca
dc.title Gamificació com a metodologia didàctica per l’assignatura de Física i Química al 4t curs de l’ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2018-12-20T09:27:40Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics