dc.contributor |
Berbel Gómez, Noemy |
|
dc.contributor.author |
Piera Cascales, Isabel |
|
dc.date |
2018 |
|
dc.date.accessioned |
2019-10-03T07:40:48Z |
|
dc.date.issued |
2018-07-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/150042 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La manera d’entendre el nostre entorn és recopilant informació simultàniament, a
través dels diferents sentits. Obtenim les informacions sobre característiques dels
objectes i esdeveniments que de vegades es dupliquen a partir d’aquestes
diferents modalitats sensorials. Aquestes informacions, moltes vegades, són de
naturalesa conceptual i les anomenem relacions intermodals, com per exemple,
els termes fosc o clar que encara que, inicialment, pertanyen al canal visual,
conceptualment es poden referir a sons, emocions... (Walker, 2016, p.1).
La finalitat del treball és, a partir de les investigacions duites a terme, al voltant de les
relacions intermodals, realitzar una proposta dirigida als alumnes de primer d’ESO, per
millorar la capacitat de relació de l’alçada del sons (agut-greu) amb la seva disposició
gràfica dins el pentagrama.
Es presenta una proposta didàctica, en la que a partir de les relacions intermodals entre
alçada tonal, color i mida, juntament amb un altre concepte plàstic, la perspectiva,
s’emmarca metafòricament la disposició espacial de l’alçada tonal dins el pentagrama.
La investigació es farà en base a dos grups: un investigat i un altre de control. Hi haurà un
test inicial previ per a tothom. Una fase d’intervenció amb el grup investigat on es
desenvoluparà una activitat individual i una cooperativa. Mitjançant un darrer test per als
dos grups, investigat i de control, es comprovarà l’efectivitat de la proposta.
Degut a la manca de temps real per a la investigació, el treball només comptarà amb la
part d’implementació: amb el disseny de totes les tècniques d’obtenció de dades i amb la
proposta didàctica però la seva execució no es durà a terme abans de l’entrega del treball. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject |
78 - Música |
ca |
dc.subject.other |
Sinestèsies |
ca |
dc.subject.other |
Relacions intermodals (cross-modal) |
ca |
dc.subject.other |
Transitivitat (alçada del so, mida i valor del color) |
ca |
dc.subject.other |
Resposta congruent |
ca |
dc.subject.other |
Interdisciplinarietat |
ca |
dc.title |
L'alçada tonal i la seva relació amb el color i la mida. Estudi sobre una proposta didàctica intermodal per treballar l'alçada tonal amb alumnes de primer d'ESO |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2018-12-19T14:00:23Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|