[cat] En aquest treball es descriu en primer lloc el MARC LEGAL als efectes de la
proposta continguda: el Decret de Currículum d’Educació Secundària Obligatòria
a les Illes Balears, els Principis i Estàndards del National Council of Teachers of
Mathematics (NCTM) i el Common Core State Standards Initiative dels EUA, país
d’origen de l’empresa i eina TIC homònima, DESMOS®. S’analitza, així mateix, el
MARC TEÒRIC de funcions i gràfiques, i el procés d’adquisició del llenguatge
matemàtic formal fent passada pels llenguatges informals.
Es descriu l’eina DESMOS i les possibilitats que brinda per a aprendre
matemàtiques durant l’etapa de l’educació secundària obligatòria, de manera
molt visual i intuïtiva. Aquesta eina incorpora una de les calculadores gràfiques
més utilitzades actualment. Es compara Desmos amb els paradigmes existents
més coneguts, però sobretot s’incideix en la seva vessant més innovadora i
didàctica, més enllà de la calculadora gràfica: el paquet d’ACTIVITATS D’AULA i, en
particular, el recurs anomenat POLYGRAPH.
Finalment, es desenvolupa una PROPOSTA d’activitat d’aula que fa ús de
Polygraph, per a l’inici de l’estudi de la unitat didàctica de Funcions de 4t d’ESO
i es descriu quina ha estat la seva aplicació en l’assignatura ‘Pràctiques en
Centres Docents’.