[cat] L’objectiu principal del treball és estudiar el tema d’animació a la lectura, i
promoure’n una proposta didàctica que hi contribueixi directament. El treball té
quatre parts principals: 1) la revisió dels coneixements teòrics i principis
d’actuació didàctica que determinen el pla de la proposta, i la dels documents de
referència dels quals es parteix; 2) l’exposició i exemplificació de cadascuna de
les parts de la proposta en qüestió (inclou l’elaboració de material didàctic); 3) la
recapitulació succinta i conclusió numerada del que s’ha exposat; i 4) la valoració
objectiva de la proposta.
A la primera part, s’hi aborden temes relacionats amb la formació lectora com
s’aprèn a llegir, de quina manera se superen les dificultats que la lectura
comporta, quines estratègies cal seguir per a fomentar una actitud curiosa de
cara a la lectura, quins criteris es poden fer servir per a escollir un bon text i s’hi
sintetitzen reflexions sobre qüestions com ara la manera convenient de fer llegir
per a aprendre a gaudir de la literatura, l’adquisició d’una competència lectora
adequada i d’una bona formació literària, i l’avantatge o inconvenient que pot
suposar el tractament paral·lel de la llengua i la literatura.
Per un altre costat, la segona part consta de quatre apartats: 1) determinació
dels continguts que formen part de la unitat didàctica (conceptes, processos,
habilitats i actituds seleccionats), 2) establiment dels objectius d’aprenentatge a
assolir, 3) desenvolupament de la seqüencia didàctica (explicació, i
temporalització, de les activitats d’aprenentatge proposades a partir de la lectura
d’un llibre), i 4) exposició dels criteris d’avaluació que es tenen en compte amb
relació als aprenentatges, les activitats avaluades i la docència.