[cat] El present treball parteix del convenciment que el paper de la reflexió lingüística
en l’ensenyament de llengües és fonamental, i sobretot en l’àmbit gramatical.
Els continguts gramaticals estan subjectes assíduament a les opinions de tota
la comunitat educativa, atès que es polemitza la necessitat d'incloure’ls en
l'ensenyament de llengües com a un únic bloc. Consideram, i així ho volem
palesar al llarg d’aquestes pàgines, que la gramàtica de la llengua és un
contingut imprescindible per comprendre i entendre el mitjà que ens dona la
possibilitat d'expressar-nos i comunicar-nos dia a dia. El que ens diferencia de
la resta d’animals és la nostra capacitat de parlar de la llengua, d’enraonar i
verbalitzar l’ús que en feim, de conceptualitzar els sabers i el món que ens
envolta (Karmiloff-Smith, 1992, apud Fontich, 2017:10). Per tant, el que
intentarem és demostrar la viabilitat de l’activitat metalingüística per tal de
focalitzar tota aquesta activitat cognitiva i verbal a l’entorn de la llengua (Camps
& Milian, 2017).