[cat] Actualment ens trobem immersos dins la societat digital del consum, com a
societat occidental del primer món no ens falta de res i a la vegada sentim que
ens falta de tot. Dins de l’apartat audiovisual, internet i les noves tecnologies
han esdevingut una revolució social per la que es demostra cada dia que no
estàvem preparats, sobretot pel que fa al món educatiu i tot el que se’n deriva,
sobretot si tenim en comte aspectes tals com la convivència als centres, la
interacció entre alumnes així com les noves eines pedagògiques.
Aquest treball pretén utilitzar un mitjà de comunicació de masses, preRevolució digital, com la Ràdio per tal d’abordar la problemàtica de la inclusió
social dins una aula de 2n d’ESO d’un institut de Menorca. Es pretén mitjançant
la ràdio, com a mitjà de comunicació de masses, treballar aspectes de cohesió
de grup així com de reafirmació de generació vital.
[eng] At the moment we are immersed in the digital consumer society, as a Western
society of the first world, we lack nothing and at the same time we feel that we
lack everything. Within the audiovisual section, the Internet and the new
technologies have become a social revolution that is demonstrated every day
that we were not prepared, especially with regard to the educational world and
everything that is derived from it, especially if we have in mind aspects such as
coexistence in the centers, the interaction between students as well as the new
pedagogical tools.
This paper aims to use a means of mass communication, digital pre-Revolution,
such as Radio in order to address the problems of social inclusion in a
secondary school in a secondary school in Menorca. It is intended through
radio, as a means of mass communication, to work on aspects of group
cohesion as well as a reaffirmation of vital generation.