[cat] Ja fa temps que vivim amb les noves tecnologies però no sempre se’n fan un
bon ús. Tal vegada sigui la primera vegada en la història en que els més petits
saben més d’un tema que els més grans. És per això que és difícil educar sobre
un tema el qual part de la població desconeix i no hi ha hagut una educació
prèvia, ja que fins ara no havia existit.
Es planteja el treball com una eina d’investigació i innovació sobre l’ús que fan
els adolescents sobre les noves tecnologies. Es pretén detectar la possible
problemàtica associada, fer una recerca de les conseqüències que pugui tenir
una conducta abusiva o addictiva sobre aquest ús, tant en l’àmbit escolar,
familiar i personal, i dissenyar una intervenció. Per abordar l’estat de la qüestió
sobre l’ús de les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) es farà una
revisió de la bibliografia i notícies més recents, ja que a mitjans del 2018,
l’organització internacional de classificació de malalties (International
Classification of Diseases, ICD) va reconèixer l’addicció als videojocs (gaming
disorder) determinant els criteris de diagnòstic. Seguidament es realitzarà una
proposta educativa pels alumnes i professors dels centres d’ESO (educació
secundària obligatòria) des de l’àmbit de biologia i geologia. Es planteja fer una
programació de diferents activitats multidisciplinars, incloent tallers i xerrades,
per part d’institucions externes com pugui ser Projecte Home i d’altres que siguin
conduïdes pel personal docent del centre amb la participació dels alumnes i
famílies. Finalment, es farà una avaluació per tenir un retorn i saber si la
intervenció ha funcionat o s’hauria de modificar de cara a l’any següent.