[cat] L’educació ambiental (EA) és molt important perquè la societat pugui tenir un
recurs per actuar d’una forma sostenible vers al medi ambient. L’ESO, és el mitjà
idoni per impartir l’EA, la qual es troba dintre del currículum, i es veu molt
condicionada pel professorat que és clau pel seu aprenentatge.
L’IES Felanitx, és un centre molt implicat amb els aspectes mediambientals.
Segons gran part de l’alumnat les assignatures que tracten aspectes
mediambientals són les de caire científic. Els alumnes tenen coneixements dels
problemes ambientals però necessiten conèixer millor els d’àmbit local.
En general, el professorat té millors actituds i comportaments que l’alumnat. Tot
i això, presenta poca formació, encara que hi estaria interessat i inclou elements
curriculars a la seva programació. Aquest pensa que hi ha col·laboració per
impartir continguts transversals, participa en activitats i coneix el treball
mediambiental del centre, destaca la importància de la comunicació entre la
comunitat educativa, pensa que els millors recursos són les sortides ambientals,
les pràctiques i les jornades de gestió ambiental del centre, destaca la promoció
d’activitats motivadores i de programes des del claustre, però no en prioritza la
motivació de l’alumnat.
La proposta educativa es desenvolupa en forma d’unitat didàctica, tenint en
compte els resultats de la investigació, per l’alumnat de Biologia i Geologia de 4t
d’ESO. Aquesta pretén donar recursos per aquells alumnes que realitzen el seu
darrer curs acadèmic obligatori, es troba seqüenciada en 12 sessions, on es
treballen 7 activitats que tracten temes mediambientals, sobretot d’àmbit local,
de forma individual, en grup cooperatiu o en grup classe (algunes es treballen de
forma transversal), s’hi inclou l’atenció a la diversitat i s’utilitzen els tipus
d’avaluació de diagnosi, formativa i sumativa.