[cat] A l’actualitat els alumnes estan acostumats a l’ús de la tecnologia al seu dia a
dia. Els mètodes tradicionals resulten limitats per poder educar a aquesta nova
generació d’estudiants. Per tant, es proposa l’ús d’una eina tecnològica com a
suport de l’aprenentatge dels alumnes, aquesta eina rep el nom de Realitat
Augmentada (RA).
La RA combina el món real amb objectes del món virtual. Hi ha molts de tipus
de RA encara que amb un dispositiu electrònic i el programari adequat ja és
suficient per fer ús d’ella. El seu ús aporta molts de beneficis al procés
d’aprenentatge dels estudiants: estan més motivats, participen més a classe,
comprenen millor els continguts, entre d’altres. Encara que tingui molts de
beneficis, la RA està en fase d’evolució i té una manca de suport per part dels
centres. Per tant, com més es fomenti el seu ús i més sigui conegut, millor
suport rebrà i es desenvoluparan més continguts (programari), ja que
augmentarà la seva demanda.
A partir d’un estudi realitzat amb enquestes, s’ha conclòs en què una quantitat
nombrosa de docents desconeix aquesta tecnologia i els seus beneficis. Altres
desconfien de la seva viabilitat a l’educació. Per tant, es proposen activitats
educatives per poder fer viable el seu ús. A la proposta d’activitats es tenen en
compte que les puguin realitzar docents amb diferents característiques (més o
menys formació i recursos) i per assignatures genèriques i específiques.