[cat] L’objectiu general d’aquest document és dissenyar un programa de
cibermentoria per famílies per a que sigui aplicat en un Institut d’Educació
Secundària (IES). El programa consisteix en dur a terme sessions de mentoria
on les famílies són acompanyades i assessorades per un grup d’alumnes,
prèviament seleccionats i formats per desenvolupar la tasca.
El programa es sustenta en una recerca bibliogràfica sobre la història i evolució
de la mentoria, la cibermentoria i les seves principals característiques. Una
vegada extret el caràcter definitori de la cibermentoria s’inicia el
desenvolupament del programa on expliquen els objectius, destinataris,
metodologia, actuacions i avaluació del programa. Els destinataris del
programa es divideixen en tres grups, els alumnes cibermentors, les famílies, i
el destinatari final que són els alumnes del centre. Les actuacions del programa
es poden dividir segons es duen a terme abans de l’inici del mateix, durant o
després. Aquestes es concreten en justificació del programa, selecció i
formació de l’alumnat cibermentor, implicació de la comunitat educativa, el
servei de cibermentoria i la supervisió, coordinació i avaluació del programa.
Finalment s’exposen les conclusions sobre el programa desenvolupat que
inclou les seves limitacions, i els annexes amb els documents necessaris per
desenvolupar les actuacions.
[eng] The aim of this document is to design a cybermentoring program for families to
be applied at a High School Center. The program consists of carrying out
mentoring sessions where families are accompanied and advised by a group of
students selected with a specific profile and previously trained to carry out the
task.
The program is based on a bibliographic search on the history and evolution of
mentoring, cybercity and its main features. Once the defining nature of
cybermentoring has been abstracted, the development of the program begins,
explaining the objectives, recipients, methodology, actions and evaluation of the
program. The recipients of the program are divided into three groups, the cyberpupils,
the families, and the final recipient who are the students of the center
and the promotion of good coexistence. The actions of the program can be
divided accordingly, as they are carried out before and after the start of it, during
and after. These are specified in the justification of the program, selection and
training of the cybermetors, the involvement of the educational community, the
cybermentoring service and the supervision, coordination and evaluation of the
program.