[cat] Aquesta treball és un breu estudi sobre la situació de la coeducació i l’educació emocional
a l’estat espanyol, i amb una visió més particular, de les Illes Balears. S’hi proposa un
projecte educatiu que pretén desconstruir els estereotips de gènere i atorgar igualtat
d’oportunitats dins la societat actual mitjançant una educació emocional desvinculada
dels estereotips de gènere emprant l’assignatura d’Anglès com a Primera Llengua
Estrangera com a eina. Dita proposta està fonamentada en tres parts: una formació al
professorat, tutories mensuals dins les aules on es durà a terme un aprenentatge sobre
educació emocional, i una última fase interdisciplinària on posar en pràctica dits
aprenentatges.
[eng] This project is a brief study about the situation of coeducation and emotional education in
Spain, and more particularly at the Balearic Islands. An educative proposal that is aimed
at deconstructing gender stereotypes as well as providing equality in opportunities inside
nowadays’ society through the subject of English as a Foreign Language as a tool for this
target. The given proposal is constructed through three different stages: the first is based
at providing instruction to the teachers in charge of carrying out the project inside the
classes, the second stage is the learning of those emotional knowledge by students, and
the last one is an interdisciplinary school trip where the acquired knowledge during the
course will be put into practice.