[cat] El present treball de final de màster proposa un itinerari didàctic inèdit com a recurs
per a treballar a l’assignatura Ciències Socials al primer curs de l’ESO. La proposta
treballa diferents parts del currículum de les Illes Balears a través de la visita del
municipi de ses Salines, on s’hi poden trobar diversos espais amb un alt valor
patrimonial, com puguin ser el poblat talaiòtic dels Antigors, el fossat romà o
l’assentament púnic de l’illot de na Guardis a la Colònia de Sant Jordi. Una de les
finalitats d’aquest itinerari i que es preveu en els objectius és convertir a l’alumnat en
el veritable protagonista del seu propi procés d’aprenentatge mitjançant la inducció a
la utilització del mètode hipoteticodeductiu com la forma per arribar al coneixement.
Finalment s’aposta pel treball cooperatiu en grups heterogenis com la forma
d’abordar l’atenció a la diversitat
[eng] This work of finale post-degree proposes an unpublished didactic itinerary, as a
resource to work at the subject Social Sciences at the first course of the ESO. The
proposal works different parts of the curriculum of the Balearic Islands through the
visit of the township of ses Salines, where can find several spaces with a tall value
patrimonial, how can be the “poblat talaiòtic Els Antigors”, the Roman fort or the
Punic settlement of the islet of Na Guardis in the Colonia de Sant Jordi. One of the
purposes of this itinerary and that foresees at the aims is to convert at the students at
the true protagonist of his own process of learning by the induction at the utilisation of
the hypothetical method-deductive how the form to arrive at the knowledge. Finally, it
bets for the cooperative work with groups like the form to accost the attention at the
diversity.