[cat] Hi ha una realitat oculta que viuen les dones amb diversitat funcional, la qual
s'amaga en la doble discriminació per motiu de gènere i per motiu de
discapacitat. Cal doncs, conèixer aquesta situació i prevenir-la des de les
primeres etapes de la infància. En aquest camí per educar des de la
coeducació i l'atenció a la diversitat, la perspectiva i les metodologies utilitzades
hi juguen un paper molt important.
El present treball, primerament analitza els paradigmes teòrics i legals que
articulen la situació actual dels centres educatius de les Illes Balears en matèria
de coeducació i l'atenció a la diversitat. Posteriorment es planteja l'educació en
valors, des de la perspectiva grupal i comunitària, com a estratègia per
construir espais de socialització que fomentin la tolerància vers la diferència.
Finalment es presenta el programa TOTHOM, una proposta d'intervenció
educativa que busca donar resposta a la necessitat de treballar conjuntament
l'atenció a la diversitat i la coeducació. Està pensat per ser desenvolupat en un
centre d'educació primària, per sensibilitzar des de la infància, i l'agent
encarregat de dur-lo a terme és el Professor Tècnic de Serveis a la Comunitat.
La proposta pràctica, posa a disposició dels centres educatius un programa per
prevenir el rebuig a la diferència. La proposta s'articula des de la intervenció
individual i grupal, s'aposta pel treball en xarxa i comunitari, obrint les portes
dels centres educatius als recursos comunitaris de la zona.