[cat] El vehicle elèctric ja és una realitat a les nostres carreteres, el motor de
combustió arriba al seu fi i dona pas a la nova tecnologia de mobilitat elèctrica.
Això fa que els vehicles canviïn la seva motorització i la seva concepció
energètica: necessitem una nova forma per desplaçar-nos sense fer mal al medi
ambient; reduint i ,fins i tot, eliminant les emissions de CO2 a la atmosfera.
Les lleis i normatives s’adapten a la nova situació d’emergència climàtica
per afavorir el vehicle elèctric i la seva integració al parc automobilístic. Aquest
fet genera la necessitat de disposar de tècnics formats en aquestes noves
tecnologies i formes de mobilitat per poder mantenir i reparar aquests vehicles.
El motor elèctric i la gestió de la energia elèctrica per poder alimentar
aquesta creixent demanda, requereix una revisió dels cicles formatius en
automoció, els quals han d’adaptar-se a la nova situació per tal de disposar dels
mitjans i coneixements adients.
En aquest treball, es relaciona els cicles formatius d’automoció amb els
d’electricitat i automatismes. D’aquesta manera, es revisa el currículum
d’automoció per poder donar una resposta al vehicle elèctric, incloent noves
matèries que fan referència al motor elèctric, la gestió energètica del vehicle i els
punts de recàrrega.
Finalment, es proposa una aula polivalent on es pugui estudiar el vehicle
elèctric i fer les pràctiques adients per entendre el funcionament integral del
vehicle.
L’adaptació del taller d’automoció passa per definir un nou espai on
l’alumnat pugui conviure entre la teoria, la simulació i el taller de mesures i
assajos. Aquest nou espai polivalent estarà dedicat a les màquines elèctriques
que formen part del nou vehicle elèctric i permetrà optimitzar els recursos del
centre i el temps dels grups d’alumnes, per arribar a assolir els coneixements i
competències que indiqui el currículum. L’aula haurà de permetre realitzar
estudis i pràctiques sobre sistemes elèctrics reals i sobre un cotxe elèctric real,
que formarà part dels recursos d’aquest cicle formatiu.
[esp] El vehículo eléctrico ya es una realidad en nuestras carreteras, el motor
de combustión llega a su fin y da paso a la nueva tecnología de movilidad
eléctrica. Esto hace que los vehículos cambien su motorización y su concepción
energética: necesitamos una nueva forma para desplazarnos sin dañar el medio
ambiente; reduciendo y, incluso, eliminando las emisiones de CO2 a la
atmósfera.
Las leyes y normativas se adaptan a la nueva situación de emergencia
climática para favorecer el vehículo eléctrico y su integración en el parque
automovilístico. Este hecho genera la necesidad de disponer de técnicos
formados en estas nuevas tecnologías y formas de movilidad, para poder
mantener y reparar estos vehículos.
El motor eléctrico y la gestión de la energía eléctrica para poder alimentar
esta creciente demanda requieren una revisión de los ciclos formativos en
automoción, los cuales deben adaptarse a la nueva situación para disponer de
los medios y conocimientos adecuados.
En este trabajo, se relaciona los ciclos formativos de automoción con los
de electricidad y de automatismos. De este modo se revisa el currículum de
automoción para poder dar una respuesta al vehículo eléctrico, incluyendo
nuevas materias que se refieren al motor eléctrico, la gestión energética del
vehículo y los puntos de recarga.
Finalmente se propone un aula polivalente donde se pueda estudiar el
vehículo eléctrico y hacer las prácticas adecuadas para entender el
funcionamiento integral del vehículo.
La adaptación del taller de automoción pasa por definir un nuevo espacio
donde el alumnado pueda convivir entre la teoría, la simulación y el taller de
medidas y ensayos. Este nuevo espacio polivalente, estará dedicado a las
máquinas eléctricas que forman parte del nuevo vehículo eléctrico y permitirá
optimizar los recursos del centro y el tiempo de los grupos de alumnos, para
llegar a alcanzar los conocimientos y competencias que indique el currículo. El
aula deberá permitir realizar estudios y prácticas sobre sistemas eléctricos reales
y sobre un coche eléctrico real, que formará parte de los recursos de este ciclo
formativo.
[eng] The electric vehicle is already a reality on our roads, the combustion
engine is coming to an end and it is giving way to the new electric mobility
technology. This causes vehicles to change their engine and energy concept: we
need a new way to get around without harming the environment; reducing and
even eliminating CO2 emissions into the atmosphere.
The laws and regulations are adapted to the new climate emergency
situation to favor the electric vehicle and its integration into the car fleet. This fact
generates the need for technicians trained in these new technologies and forms
of mobility, to be able to maintain and repair these vehicles.
Electric motors and electric power management in order to meet this
growing demand require a review of the automotive training cycles, which must
adapt to the new situation in order to have the appropriate means and knowledge.
In this work the automotive training cycles are related to those of electricity and
automation. In this way, the automotive curriculum is reviewed to provide an
answer to the electric vehicle, including new topics concerning the electric motor,
energy management of the vehicle and recharging points.
Finally we propose a multipurpose classroom where you can study the
electric vehicle and make the best practices to understand the integral operation
of the vehicle.
The adaptation of the automotive workshop involves defining a new space
where students can coexist between theory, simulation and the workshop of
measurements and tests. This new multipurpose space will be dedicated to the
electric machines that are part of the new electric vehicle and will allow to
optimize the resources of the center and the time of the student groups, in order
to achieve the knowledge and skills indicated in the curriculum. The classroom
will allow you to carry out studies and practices on real electrical systems and on
a real electric car, which will be part of the resources of this training cycle