[cat] El treball introdueix la història de la dona com a part destacada de les ciències socials.
Durant les darreres dècades s’ha posat especial interès en l’estudi de la dona i allò que
fa referència a ella durant la història. Aquest interès i els avanços que s’han fet no es
veuen reflectits en el currículum d’ESO ni acompanyen els canvis socials que afecten a
l'alumnat. A partir del currículum de 4t d’ESO, es fa una proposta de possibles temes
referents a la dona, que es poden treballar conjuntament amb el temari del curs.
S’ha establert una proposta de programació del temari on s’incorpora un apartat sobre
història de la dona i una activitat per consolidar el contingut en cada tema. Així, el
treball inclou, punts introductoris sobre la dona i la seva incorporació a la docència i
una proposta d’estructura del temari de 4t d’ESO, amb la incorporació d’apartats sobre
història de gènere en cada tema i d’activitats al respecte. Posteriorment, es tractaran
les principals característiques de les metodologies emprades per dur a terme les
activitats proposades i un sistema d’avaluació. Es plantegen una sèrie de
consideracions generals per tal de poder avaluar les activitats proposades.
[eng] This paper introduces the women’s history as a prominent part of the social sciences.
In recent decades, special interest has been placed in the study of women and what
refers to them throughout history. This interest and the progress that has been made is
not reflected in the ESO curriculum nor does it accompany the social changes that
affect students. We have made a proposal, based on the 4th ESO curriculum, with
possible topics related to women, which can be worked on together with the course
syllabus.We have made a programming proposal which includes a section on women’s
history and an activity to consolidate the content in each topic. Thus, the work includes,
introductory points on women history and their incorporation into teaching and a
proposal for the structure of the 4th ESO syllabus, with the incorporation of sections on
gender history in each subject and activities in this regard. Subsequently it also contain
the main characteristics of the methodologies used to carry out the proposed activities
and an evaluation system will be discussed.