[cat] La revolució tecnològica i la ràpida evolució de les TIC han comportat la
necessitat d’un canvi metodològic en educació. Estimular el pensament crític
dels estudiants, així com afavorir la lectura crítica és una tasca d’atenció
prioritària en el context educatiu actual, car s’han de formar ciutadans reflexius,
autònoms, capaços d’interpretar els valors dominants, identificar punts de vista
i esbrinar intencionalitats i ideologies encobertes al textos que circulen al seu
voltant. Des d’aquest plantejament, ens sembla interessant incorporar a l’aula
de llengua i literatura una eina digital com és el blog literari, el qual ofereix un
ventall d’experiències que porten l’alumne a la reflexió. Aquest treball, com a
resultat de l’estudi i la reflexió teòrica sobre la lectura crítica i el paper dels
blogs en educació, descriu una proposta que es fonamenta en la creació d’un
blog literari on es treballarà el pensament crític per mitjà de les ressenyes.
Aquest recurs permet fomentar la lectura per mitjà de les recomanacions entre
iguals i resulta idoni per a treballar col·laborativament a l’aula la competència
digital per mitjà d'una pedagogia constructivista que s’inclina per una tasca de
guiatge per part del professorat i un paper més actiu de l'alumne.