[cat] L’interès relacionat amb disciplines científiques és relativament baix tant en
l’àmbit nacional com en l’àmbit europeu, malgrat el rol destacat d’aquestes en la
resolució de les recents crisis sanitàries i ambientals. A més, existeix una
desigualtat de gènere en les ocupacions d’investigació, desenvolupament i
innovació (I+D+i). Per aquests motius, és rellevant renovar l’enfocament de la
ciència dins les aules. En el present treball es proposa reformular les classes de
ciència a través de l’enfocament STEM (Science, Technology, Engineering And
Mathematics) utilitzant una metodologia innovadora i d’èxit, els Grups Interactius
(GGII). El desenvolupament d’una matèria integradora de totes les ciències que
augmenti la seva aplicabilitat, el seu realisme i la necessitat de la cooperació
interdisciplinària esdevé un gran catalitzador per a la motivació i l’aprenentatge
de l’alumnat, augmentant el seu interès, ergo, les ocupacions científiques.
L’objectiu del present TFM és exposar una sèrie d’activitats considerant la
metodologia organitzativa dels GGII per fomentar la mirada STEM a partir del
desenvolupament de processos d’aprenentatge cooperatiu, dialògic, coeducatiu
i mentalitat de creixement. En definitiva, es planteja la hipòtesi de desenvolupar
una proposta basada en estratègies educatives que poden engrescar l’alumnat
de secundària envers la ciència.