[cat] En una realitat teòrica del currículum tan allunyada del context real actual
d’Emergència Climàtica, el tema principal d’aquest treball és el Compostatge
com a recurs didàctic. En matèria de residus i, en el context de la nova Llei de
Residus de les Illes Balears (8/2019), es pretén dissenyar un sistema de
compostatge en un centre educatiu de les Illes Balears, aconseguint així una
economia circular de centre, a través d’un projecte interdisciplinari que
contempli l’emergència climàtica, inexistent en el currículum actual. En
consonància amb el principi 7 de la Declaració dels Drets dels Infants que
reconeix el dret de “rebre una educació que afavoreixi la seva cultura general i
li permeti, en condicions d’igualtat d’oportunitats, desenvolupar les seves
aptituds i el seu judici individual, el seu sentit de responsabilitat moral i social, i
arribar a ser un membre útil de la societat”.
En definitiva, l'objectiu recau en elaborar un projecte didàctic de gestió circular
dels residus orgànics a un centre que pugui tenir significació didàctica i
integració en el currículum, destinat a un curs acadèmic. Projecte amb un
enfocament curricular transversal que inclogui un ensenyament competencial
bàsic i que tengui la possibilitat de donar resposta a la realitat actual
d’Emergència Climàtica, a part de demostrar la seva viabilitat i de servir com
exemple per altres centres paral·lels.