[cat] En el present treball es fa una proposta metodològica per millorar els
coneixements i habilitats de l’alumnat en el maneig de les eines de l’aula-taller en
un context de joc i resolució de reptes.
Aquesta proposta persegueix els objectius de millorar la motivació de l’alumnat
envers el coneixement de les diferents eines i destreses relacionades amb l’aula
taller i les professions tècniques relacionades amb elles.
Els reptes i jocs estan dissenyats de tal manera que cada alumne trobi un repte
adaptat a les seves capacitats i ritme d’aprenentatge, però al mateix temps també
persegueix l’objectiu de desenvolupar les seves capacitats al màxim mitjançant
el desafiament que genera el fet denfrontar-se a un repte de dificultat creixent.
Amb el valor afegit que a mesura que es va augmentat la dificultat o complexitat
l’alumne va adquirint la destresa i perícia per enfrontar-se a les diferents
situacions que es pot trobar en la seva vida diària. D’aquesta manera,
desenvolupa també la seves capacitats deductives i de resolució de problemes.
Per aconseguir tot això es treballa en tres eixos bàsics:, les diferents funcions
mentals que entren en joc en l’adquisició de coneixement i habilitats manuals, els
tests existents per avaluar la destresa manual i els objectius i continguts del
currículum de tecnologia. Aquests tres elements es combinen en un entorn lúdic
i de resolució de reptes per potenciar la motivació de l’alumnat i aprofitar també
els beneficis de l’aprenentatge basat en resolució de problemes.