[cat] El present treball pretén ser una exposició de tres propostes d’itineraris
didàctics innovadors i mai abans publicats com a recurs per treballar la història
de l’art i la història local a la ciutat de Palma. Les tres propostes són destinades
a segon i quart curs d’educació secundària obligatòria i aspiren a ser una forma
diferent d’aprendre significativament dins i fora de les aules. Així mateix,
compten amb recursos i material per al seu desenvolupament i s’han elaborat
de manera que faciliti al docent la feina prèvia, durant i posterior a les diferents
sortides didàctiques. És important deixar constància que totes estan
emmarcades dins els continguts curriculars, volen ser multidisciplinaris i estan
adaptades a tot tipus d’alumnat. Trobarem metodologies que van des del treball
d’investigació, a l’aprenentatge basat en el pensament i per projectes a la
gamificació, sempre treballat en grups cooperatius. Als annexos trobarem els
dossiers d’activitats per l’alumnat i una guia pel docent.
[eng] The present work aims to be an exhibition of three proposals for
innovative educational itineraries as a resource to work on history of art and
local history in the city of Palma. All three proposals are focused on the second
and fourth year of compulsory secondary education and aspire to become a
different way of significantly learning inside and outside the classroom.
Likewise, they have resources and material for their development and have
been prepared in a way that facilitates the teacher's work before, during and
after the different educational outings. It is important to note that they are all
framed within the curricular content, they want to be multidisciplinary and are
adapted to all types of students. It will be possible to find different
methodologies that go from research work, thought-based learning, projects to
gamification; always working in cooperative groups. The annexes contain the
dossiers of with the activities for the students and a teacher’s guide.