[cat] La finalitat principal de l’assignatura de Fonaments d’Administració i Gestió
(FAG) persegueix que l’alumnat tingui una visió general i pràctica de la creació
d’una empresa partint d’una idea de negoci. En aquest Treball de Fi de Màster,
seguint l’esquema dels continguts exposats curriculars, es proposa un
Aprenentatge Basat en Projectes a FAG, mostrant, a una web, un model guia
digital i planificat durant tot el curs de 2n de batxillerat. Aquesta guia inclou sis
tasques perquè l’alumnat en equips pugui desenvolupar l’objectiu de
l’assignatura: un projecte pla d’empresa. També es desenvolupen diferents
estratègies didàctiques i un mecanisme per avaluar de forma compartida i
dinàmica. A més, es pretén treballar de forma interdisciplinària amb
l’assignatura de Primera Llengua Estrangera II: Anglès mostrant cinc activitats
relacionades amb el projecte. Per tant, amb el propòsit d’avançar en un procés
d’ensenyament-aprenentatge integral de l’alumnat es mostra aquesta proposta
didàctica per potenciar un esperit emprenedor, col·laboratiu i creatiu, per
perfeccionar o aprendre noves habilitats digitals, per millorar la capacitat
reflexiva i crítica, i per poder entendre la importància que té l’empresa com un
sistema d’interrelació amb l’entorn, ja que genera valors que li condicionen una
responsabilitat social allà on desenvolupa la seva activitat.
[spa] APRENDIZAJE BASADO EN PROYECTOS (ABP): propuesta digital para
desarrollar un plan de empresa con responsabilidad social.
La finalidad principal de la asignatura de Fundamentos de Administración y
Gestión (FAG) persigue que el alumnado tenga una visión general y práctica de
la creación de una empresa partiendo de una idea de negocio. En este Trabajo
de Fin de Máster, siguiendo el esquema de los contenidos expuestos
curriculares, se propone un Aprendizaje Basado en Proyectos en FAG,
mostrando, en una aplicación web, un modelo guía digital y planificado durante
todo el curso de 2º de bachillerato. Esta guía incluye seis tareas para que el
alumnado en grupo pueda desarrollar el objetivo de la asignatura: un proyecto
plan de empresa. También se desarrollan diferentes estrategias didácticas y un
mecanismo para evaluar de forma compartida y dinámica. Además, se pretende
trabajar de forma interdisciplinaria con la asignatura de Primera Lengua
Extranjera II: Inglés, mostrando cinco actividades relacionadas con el proyecto.
Por lo tanto, con el propósito de avanzar en un proceso de enseñanzaaprendizaje integral del alumnado se muestra esta propuesta didáctica para
potenciar un espíritu emprendedor, colaborativo y creativo, para perfeccionar o
aprender nuevas habilidades digitales, para mejorar la capacidad reflexiva y
crítica, y para poder entender la importancia que tiene la empresa como un
sistema de interrelación con el entorno, ya que genera valores que le
condicionan una responsabilidad social allí donde desarrolla su actividad.
[eng] PROJECT BASED LEARNING (PBL): digital proposal to develop a socially
responsible business plan.
The main purpose of the subject Fonaments d’Administració i Gestió (FAG) is to
provide students with an overview and practice of creating a company based on
a business idea. In this work, following the outline of the curricular contents
presented, a Project Based Learning is proposed at FAG, showing, in a web
application, a digital and planned guide model throughout the course of 2nd year
of high school. This guide includes six tasks for students in groups to develop
the goal of the subject: a business plan project. Different teaching strategies and
a mechanism for evaluating in a shared and dynamic way are also developed. In
addition, the aim is to work in an interdisciplinary way with the subject of Primera
Llengua Estrangera II: Anglès, showing five activities related to the project.
Therefore, with the aim of advancing in a process of integral teaching-learning of
the students, this didactic proposal is shown to promote an entrepreneurial,
collaborative and creative spirit, to perfect or learn new digital skills, to improve
the reflective and critical capacity, and to be able to understand the importance
of the company as a system of interrelation with the environment, as it
generates values that condition a social responsibility wherever it develops its
activity.