[cat] Aquest treball pretén ser la unió entre la cultura rural de Menorca i les noves
metodologies actives d’ensenyament. El treball té dues dimensions teòriques
diferenciades, per una banda es fa una síntesi de la informació existent sobre
l’àmbit rural menorquí, establint un marc temàtic i per l’altra es parla sobre les
metodologies actives i l’aprenentatge basat en projectes, establint un marc
metodològic. Unificant aquestes dues visions, s’elabora una proposta
d’aprenentatge basat en projectes (ABP) vertebrada pels continguts del
currículum de biologia i geologia del primer curs de secundària amb un
enfocament cap a l’agricultura i la ramaderia que es practica als llocs de Menorca.
L’objectiu que es vol assolir és generar un aprenentatge significatiu,
contextualitzat i motivador, paral·lel al desenvolupament de les competències. En
aquest temps de crisi a tants nivells, hem de treballar per a que la societat futura
estigui preparada. Aquest treball pretén ser partícip d’un procés que ens porti a
una realitat millor. Des de l’educació, amb una metodologia activa, estimulant un
aprenentatge significatiu, motivador, cooperatiu i que permet atendre a la
diversitat s’inoculen aprenentatges que connecten a l’alumnat amb la realitat
sobre l’agricultura tradicional i actual de Menorca. Educant per una societat més
conscient, més justa i més responsable.