[cat] És una realitat que, avui en dia, el departament d’orientació ha de fer front a un
nombre elevat de demandes per avaluar alumnes que poden presentar dificultats
d’aprenentatge.
Davant aquesta necessitat, evidenciada en nombroses recerques i en el dia a dia
dels instituts, aquest treball pretén donar una resposta preventiva, des del
departament d’orientació, per a la millora de l’ortografia de l’alumnat d’ESO.
Fonamentada en el model de Resposta a la Intervenció (RTI), la proposta platejada
es dirigeix als tutors i mestres de suport de l’alumnat de primer d’ESO els quals
guiaran el programa de prevenció en la disortografia.
Amb aquest propòsit, es du a terme una recerca bibliogràfica que permet, per una
banda, conèixer què és la disortografia i quins són els criteris per avaluar i intervenir
amb aquesta dificultat d’aprenentatge i, per altra banda, evidenciar l’èxit del model
RTI.
En tot això, s’arriba a la conclusió que, el més important és centrar la intervenció en
la prevenció de les dificultats d’aprenentatge, oferint un suport integral a tot
l’alumnat. Sense dubte, aquest canvi promou que, el procés d’aprenentatge de tot
l’alumnat, tingui més probabilitats d’èxit.
[eng] The reality is that, nowadays, the orientation department has to cope with a high
number of requests for evaluation students that we can have difficulties in their
learning.
Faced with this need, evidenced in a big search and the day-to-day of high schools,
this document hope to give a pre-emptive answer, from the orientation department, to
get better the orthography of students of secondary educations.
Fostered in response to the intervention model (RTI), the proposed proposal
addresses counselors and support teachers first year students in secondary
education who guide the program of dysorthograpy pre-emptive.
For this propose, is carried out a bibliographic search which allows, on the one hand,
to know what is dysorthography and which are the criteria to evaluate and intervene
with this learning difficulty and, on the other hand, evidenced the success of the
response to the intervention model (RTI).
In all this, conclude that the most important is to focus the intervention in the preemptive of learning difficulty, to bid integral support to all students. Without a doubt,
this change promotes that, the learning process to all students, has the most
probabilities to success.