[cat] Aquest treball es realitza com a conseqüència de l’observació de les dificultats
d’inclusió que tenen els alumnes nouvinguts d’origen immigrant amb baixos
recursos econòmics, el primer any que s’incorporen al sistema educatiu de les
Illes Balears. Veurem com l’entorn familiar que envolta als alumnes immigrants
és un dels pilars fonamentals per a la seva inclusió.
També s’evidencia com les dificultats amb què es troba aquest alumnat s’han
vist agreujades per la pandèmia del COVID19 durant els mesos de confinament.
Analitzarem el percentatge d’alumnat immigrant a les Illes aquest darrer any a
les Balears, i ens centrarem amb dades recollides de l’Institut Politècnic de
Palma.
Realitzarem una proposta socio-educativa per a la inclusió d’aquests alumnes
quan arriben per primer vegada al sistema educatiu de les Balears.
Aquesta proposta anirà encaminada a fer un pla d’acollida amb un enfocament
marcadament pràctic i que formi part del projecte educatiu del centre (PEC).
Per donar una millor eficàcia d’aquest pla d’acollida, es lligarà el pla d’acollida
al pla d’atenció a la diversitat, al programa d’acolliment lingüístic i cultural (PALIC), al pla d’acció tutorial (PAT) i al pla de convivència, al centre, per posar a
l’abast d’aquests alumnes totes les facilitats i eines digitals per traduir textos
mentres aprenen l’idioma local, i aconseguir la seva inclusió.