[cat] El patrimoni etnològic és d’especial interès per l’assignatura de geografia i
història, doncs té la capacitat d’aglutinar tant interessos propis de la geografia
com de la història. Una de les millors formes d’acostar aquests bens patrimonials
a l’alumnat de tercer d’ESO és l’eixida didàctica, que permet un contacte directe
amb el patrimoni etnològic i el seu entorn.
En el present treball es proposa un marc teòric per aprofundir en la situació del
patrimoni etnològic i les possibilitats que aquest ofereix com a recurs didàctic,
també s’exploren les possibilitats que té l’eixida didàctica com a mètode per a
conèixer aquests bens patrimonials i es proposa una eixida didàctica estructurada
visitar bens etnològics que aprofiten les energies de l’aigua, el vent i la sang
ubicats al municipi de Porreres.
[eng] Ethnological heritage can be found in the crossroads of history and geography,
therefore it is an outstanding educational resource for high school teachers. The
best way to get students closer to ethnological heritage is the field trip, which can
provide direct contact with ethnological artifacts and its environment.
This master’s thesis will provide a theoretical framework on the status of
ethnological heritage in Mallorca, its possible uses as an educational resource
and the possibilities of the field trip as a teaching methodology. The final chapters
of this document will provide a proposal of field trip to visit several ethnological
sites which use water, wind or animal traction located in Porreres, Mallorca.