[cat] Aquest treball afronta la importància de l’educació en valors i proposa treballarla a les classes d’Educació Física (EF) de secundària a partir de l’esport de
l’Ultimate Frisbee (UF), a través d’una investigació demostrant empíricament,
mitjançant la creació i aplicació d’un qüestionari, com s’aconsegueix
incrementar la percepció positiva de determinats valors considerats positius per
l’alumnat i per a la societat.
Primerament s’ha estudiat la bibliografia prèvia respecte a la educació en
valors, posteriorment es profunditza sobre la figura pròpia i diferenciadora de
l’UF, l’Esperit de Joc o Spirit of de Game (SOTG) i el conjunt de valors que són
directament treballables amb aquest esport aplicant el reglament oficial. El
següent pas ha estat el de l’elaboració d’un qüestionari validat per persones
expertes en valors, el qual es va exposar als i les adolescents a l’inici i final
d’una unitat didàctica (UD) de 8 sessions de durada.
A partir de les dades recollides s’han valorat els resultats, posant en
perspectiva la variació corresponent de les respostes donades per l’alumnat
entre el qüestionari inicial i el final, per acabar formulant la conclusió final que
respon a l’efectivitat de l’Ultimate Frisbee com a eina d’educació en valors,
aportant dades significatives positives per a seguir plantejant formular projectes
que combinin Ultimate Frisbee i educació en valors.