[cat] Vivim en una societat on la tecnologia està integrada en el nostre dia a dia i cada
vegada més en el sistema educatiu actual. L’alumnat està envoltat d’aparells i eines
tecnològiques que li permeten accedir a un gran ventall d’informació amb un simple
clic. Un ús apropiat d’aquestes eines tecnològiques poden servir per augmentar i
millorar l’interès, la implicació i motivació de l’alumnat en totes les disciplines
educatives (Francis, 2017). Aquest estudi pretén conèixer la influència d’una eina
tecnologica sobre diversos indicadors acadèmics, en específic sobre la implicació i
la motivació de l’alumnat en la etapa de Educación Secundaria Obligatoria (ESO) a
l’assignatura de música. Per a això, s’ha dut a terme un disseny descriptiu i
correlacional a través d’un mètode quantitatiu, sobre una mostra de 104 alumnes,
corresponents als cursos de 1er d’aquesta etapa educativa a l'assignatura de
música. Els resultats mostren que hi havia una diferència significativa entre el grup
control i l’experimental en relació als nivells d'implicació, evidenciant que la utilització
de recursos tecnològics a l’aula de música té un potencial en la millora d’indicadors
d’implicació. A més, els resultats mostren que són les dimensions afectives i
emocionals les que tenen una major incidència sobre la implicació de l’alumnat
posant en evidència que les intervencions educatives encaminades a millorar la
implicació i motivació de l’alumnat haurien de treballar la implicació emocional
d’aquest. No obstant això, els resultats d’aquest treball no es poden generalitzar
degut al context en el que s’ha realitzat l’estudi i diverses limitacions que fan veure
la necessitat de realitzar més estudis experimentals que incloguin metodologies
mixtes per entendre amb més profunditat el concepte implicació de l’alumnat i com
es pot millorar a través d’eines tecnològiques.