[cat] Els itineraris didàctics resulten ser un recurs educatiu tan vàlid com qualsevol
altre, encara que hi ha una idea generalitzada que preveu que tot allò que
sobresurt de les parets d’un centre educatiu ja no té un caràcter propi del procés
d’ensenyament i aprenentatge. Doncs és aquí, mitjançant la demostració que els
continguts curriculars de qualsevol etapa educativa es poden tractar d’igual
manera mitjançant metodologies que potencien l’experimentació i l’aprenentatge
actiu, que guanya pes el disseny de l’itinerari que es desenvolupa en aquest
treball per a alumnes de geografia de segon de batxillerat. I en aquest parer, la
vall de Coanegra resulta ser un lloc idoni per desenvolupar l’itinerari gràcies a la
quantitat d’informació ambiental, històrica, cultural i paisatgística que hi
convergeix. Tot plegat, l’alumnat aprendrà els continguts propis de la matèria de
geografia a partir de la vivència en el medi d’aquests continguts i mitjançant el
desenvolupament d’un quadern de camp, mentre el professor/a els ajuda a
assolir aquests coneixements. Alhora, els continguts merament acadèmics que
adquirirà l’alumnat, es combinaran amb l’adquisició d’un sentit de responsabilitat
per a la preservació del medi ambient i per a la protecció del territori.
[eng] Els itineraris didàctics resulten ser un recurs educatiu tan vàlid com qualsevol
altre, encara que hi ha una idea generalitzada que preveu que tot allò que
sobresurt de les parets d’un centre educatiu ja no té un caràcter propi del procés
d’ensenyament i aprenentatge. Doncs és aquí, mitjançant la demostració que els
continguts curriculars de qualsevol etapa educativa es poden tractar d’igual
manera mitjançant metodologies que potencien l’experimentació i l’aprenentatge
actiu, que guanya pes el disseny de l’itinerari que es desenvolupa en aquest
treball per a alumnes de geografia de segon de batxillerat. I en aquest parer, la
vall de Coanegra resulta ser un lloc idoni per desenvolupar l’itinerari gràcies a la
quantitat d’informació ambiental, històrica, cultural i paisatgística que hi
convergeix. Tot plegat, l’alumnat aprendrà els continguts propis de la matèria de
geografia a partir de la vivència en el medi d’aquests continguts i mitjançant el
desenvolupament d’un quadern de camp, mentre el professor/a els ajuda a
assolir aquests coneixements. Alhora, els continguts merament acadèmics que
adquirirà l’alumnat, es combinaran amb l’adquisició d’un sentit de responsabilitat
per a la preservació del medi ambient i per a la protecció del territori.