[cat] Aquest treball exposa dues propostes emmarcades dintre de l’aprenentatge
basat en projectes, aplicades a la didàctica del Patrimoni Cultural. La primera
proposta, projecte d’itinerari didàctic de patrimoni arqueològic, s’aplica al marc
de l’educació secundària obligatòria i aproxima a l’alumnat al Patrimoni Cultural
del municipi de Calvià. La segona proposta, projecte d’article de revista de
divulgació patrimonial, s’aplica al marc de batxillerat i aproxima a l’alumnat al
Patrimoni Cultural de les Illes Balears. Ambdues propostes defensen
l’aproximació de l’alumnat cap al Patrimoni Cultural com a tret identitari,
generant en última instància un sentiment de pertinència i protecció cap als
manifestos del passat comú.
[eng] This project presents two proposals framed within project-based learning,
applied to the didactics of cultural heritage. The first proposal, an archaeological
heritage educational itinerary project, is applied to compulsory secondary
education and brings students closer to the cultural heritage of the municipality
of Calvià. The second proposal, a project for a magazine article on the
dissemination of heritage, is applied to high school and brings students closer to
the cultural heritage of the Balearic Islands. Both proposals defend the students’
approach to the cultural heritage as an identity subject, ultimately generating a
sense of relevance and protection towards the manifestations of the common
past.