[eng] This project aims to explain the emergence of the Slow Movement and how it has
been applied to the educational field. Robinson (2015), Kuntz and Petrovic (2017)
claim for an education revolution in which non-mainstream educational approaches
are enhanced. The principles of the Slow Education movement written by Holt in
2002, refuse the current education system in which the learning process has been
accelerated and schools only focus on meeting the requirements set by the
standardized tests. This movement suggests that education should be considered a
slow activity in which less is more. Furthermore, it takes into account the different
students and their learning styles.
We seek to develop two activities to use when teaching English and that are
based on the Slow Education principles. As for the activities, we will establish a
specific group class to which the activities will be addressed, and we will consider
students’ learning styles and learning needs.
[spa] Este trabajo explora el origen del Movimiento Lento y como este se ha aplicado en
el campo educativo. Robinson (2015), Kuntz y Petrovi (2017) reclaman una
revolución de la educación en la cual se potencien métodos de aprendizaje
alternativos. Los principios del movimiento de Educación Lenta escritos por Holt en
el año 2002 rechazan el sistema educativo actual el cual está caracterizado por
procesos de aprendizaje acelerados y escuelas el objetivo de las cuales es cumplir
con los requisitos establecidos por los exámenes estandarizados. Este movimiento
sugiere que la educación sea considerada una actividad lenta en la cual menos es
más y tiene en cuenta las diferencias entre los alumnos y sus estilos de aprendizaje.
El objetivo es elaborar dos actividades para que sean utilizadas en la
enseñanza de inglés en secundaria basándose en los principios del movimiento de
la Educación Lenta. Respecto a las actividades, se establecerá un grupo-clase al
cual las actividades irán dirigidas y se tendrá en cuenta los estilos de aprendizaje
de los estudiantes y sus necesidades educativas.