[cat] Aquesta proposta s´inscriu dintre de la línia de treball consistent en
generar, a través dels Treballs de Fi de Màster, estratègies i materials educatius
basats en l´Enciclopèdia de Menorca que puguin ser potencialment aplicables en
l´àmbit de l´educació reglada. A més, i degut a la natura del Màster de Formació
del Professorat, el projecte que aquí es presenta se centra necessàriament en
l´esfera de l´Educació Secundària i ho fa, de forma més concreta, en el segon
curs de Batxillerat. La formació de l´autor del TFM ha determinat l´elecció d´un
capítol de caràcter històric, específicament el segon del Tom XI (i.e. “De la
Menorca Britànica a la Consolidació de l´Estat Liberal”), dedicat a l´ocupació
francesa de Menorca i a la segona presència britànica i que comprèn l´arc
cronològic que va des de 1756 a 1781 (i.e. “De la Conquesta Francesa a la
Guerra de les Tretze Colònies, 1756-1781”).
Les activitats centrals que es presenten tenen com a nexe comú la
indagació, des d´una vessant institucional, respecte al patrimoni històric que
s´inscriu dintre del període exposat en aquest capítol de l´Enciclopèdia. El
mètode implicat inherentment en la resolució d´aquestes propostes nuclears té
una doble dimensió, analítica i sintètica, i els materials aportats una natura
expositiva i il·lustrativa. La forma en què estan plantejades les propostes permet
pensar en una iteració aplicada a altres fases històriques i la utilització dels
resultats com a fonament de noves realitats didàctiques o acadèmiques.