[cat] Malgrat que avui dia tant el món com la societat es troben immersos en continus
processos de revisió i evolució aquest esperit transformador encara no ha acabat
d’arribar a l’esfera docent. Així doncs, l’ensenyament encara sembla tenir una
condició anacrònica respecte els nous temps, ancorada en el famós tàndem
professor-llibre de text. En aquest escenari, les metodologies actives (basades
en dotar a la figura dels estudiants un rol protagonista) esdevenen un canvi en
la metodologia docent amb un gran potencial a l’hora de preparar a les noves
generacions de tal forma que puguin fer front a les necessitats i particularitats
que demanda el món i context contemporani. El present treball final de màster
pretén ser un exemple pràctic de com metodologies d’aquest tipus (tals com el
treball cooperatiu o la gamificació) tenen cabuda dins el currículum de Biologia i
Geologia a l’etapa d’educació secundària obligatòria, més concretament a 3r
curs.
[eng] Despite the fact that today's world and society are immersed in continuous
processes of revision and evolution this transforming spirit has not yet reached
the teaching sphere. Thus, teaching still seems to have an anachronistic status
with respect to the new times, anchored in the famous teacher-textbook tandem.
In this scenario, active methodologies (based on giving students a leading role)
are a change in teaching methodology with great potential when it comes to
preparing new generations to face the needs and particularities demanded by the
contemporary world and context. This master's degree final project aims to be a
practical example of how methodologies of this type (such as cooperative work
or gamification) have a place in the Biology and Geology curriculum at the
compulsory secondary education stage, more specifically in the 3rd year.