[cat] L’aula invertida és una de les moltes metodologies innovadores que busquen
ajudar en el canvi d’una educació tradicional a una d’alternativa, on l’alumnat és
el protagonista del procés. Hi ha una quantitat creixent d’estudis que parlen sobre
aquesta metodologia emergent, però no referents a l’educació física ni que
tinguin en compte el temps de compromís motor. El present treball s’ha centrat
en dos grups de 4t d’E.S.O., dels quals un ha utilitzat aula invertida (grup
experimental) i l’altre classes magistrals (grup control) i compta amb diferents
objectius referents a l’aplicació de l’aula invertida a una unitat didàctica de
primers auxilis i comprovar els aprenentatges adquirits i el temps de compromís
motor a les pròpies classes al centre. Els instruments han sigut diferents en
funció de la finalitat i s’han passat abans i després de la intervenció. Quant als
resultats obtinguts i tractats, s’ha pogut comprovar que les persones que han fet
la unitat didàctica a través d’aula invertida han tingut major autopercepció de
coneixements i major adquisició dels mateixos que el grup control. En canvi, pel
que fa al temps de compromís motor, degut a certs motius que es comenten al
llarg del treball, ha tingut més quantitat el grup control. Aquest treball realitzat en
un moment excepcional causat per la pandèmia causada per la COVID-19,
permet fer una aproximació a l’aula invertida i comparar amb metodologies de
caràcter tradicional.